Päiväni Bisness Hippinä

7.4.2015

Unelmia, tunteita, elämyksiä, kokemuksia ja visuaalisuutta. Kuulostaako tutulta? Niin minustakin. Näistä asioista on kyse niin sisältömarkkinoinnissa kuin Messukeskuksen ydinviestissäkin. Ja tietysti myös meidän tapahtumissa!

Ensimmäistä kertaa järjestetty PING (People-Interest-Network-Gathering) järjestettiin perjantaina 27.3. risteillen Tallinnaan ja takaisin. Tapahtuma kokosi yhteen sisällöntuottajia eli kokeneita Content Guruja ja heistä kiinnostuneita yrityksiä eli Bisness Hippejä. Tavoitteena oli sisältömarkkinoinnin kehittäminen molempia tahoja palvelevalla tavalla. Asetelma oli mielenkiintoinen ja useiden orastavien yhteistyökuvioiden lisäksi tapahtuma tarjosi ruhtinaallisen annoksen inspiraatiota ja motivaatiota markkinoinnin luovien ratkaisujen hyödyntämiseen.

Ping

Bloggaajat ovat saaneet Suomessa uskottavaa jalansijaa perinteisen median rinnalla, ja kuten tiedämme, suositus on tehokkaampi kuin ostettu ilmoitus. Messukeskuksen tapahtumamarkkinoinnissa yhteistyö bloggaajien kanssa on jo jalkautunut osaksi työnkuvaa. Me tarjoamme bloggaajille kattavat palvelut sekä mahdollisuuden olla osana valtamediaa. Koska bloggaajalle ei voi sanella, mitä hän kirjoittaa, paras käyntikorttimme on antaa hänelle kokemusrikas päivä messuilla.

Maailmalla suureksi mediaksi on noussut myös Instagram. Meillä Instagram-kulttuuri on vasta aluillaan ja ammattinimikkeellä Instagrammaaja toimii suomessa vain muutama ihminen. Kyseinen palvelu on mielenkiintoinen media, koska Instagramissa kaikki perustuu unelmiin, inspiroivaan sisältöön ja toistaiseksi vielä vapaaehtoisuuteen.

Instagrammaajat kaipaavat kokemuksia, elämyksiä ja tietoa heitä kiinnostavista asioista. Vaikka unelmointi tapahtuukin bittimaailmassa, on Messukeskus heillekin yksi suuri elämysten, kokemusten, tiedon ja inspiraation lähde. Meillä on paljon tarjottavaa instagrammaajille – kuten myös tubettajille ja muille somettajille. Somessa kasvaa tuleva messukävijäkansa.

BusinessHippieSisältömarkkinoinnissa ei ole kyse tuote-esittelystä tai tapahtuman kuvaamisesta. Siinä on kyse tunnelmasta, unelmista, löydöistä, hyvästä olosta, inspiraatiosta ja monipuolisista uusista oivalluksista. Nimenomaan tätä sisältöä Messukeskus tarjoaa kävijöilleen kohtaamisten ja elämysten kautta.

Meillä kaikilla markkinoinnin ammattilaisilla on uusi mahdollisuus: Tehdään sisältömarkkinoijista bisneksemme omia brändilähettiläitä.

Salla Airaksinen, markkinointisuunnittelija, kävijämarkkinointi

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s