Mikkelin idylliä ihastellaan Koreassa

Kuva: Nick Burns

Bloggaajien some-kanavat ovat koko ajan käytössä. Kuva: Nick Burns

Matkamessujen kutsumat yli 40 kansainvälistä bloggaajaa kiersivät viime viikolla paitsi Matkamessuilla, myös eri puolilla Suomea. Seikkailuiden lomassa maailmalle on jo lähtenyt tuhansia twiittejä ja kuvia Instagramissa. Tämä on vasta alkua, sillä hektisen Suomi-viikon jälkeen bloggaajat aloittavat ”oikean työnsä”, eli kaiken näkemänsä ja kokemansa muokkaamisen tarinoiksi blogeihinsa. Viikon tapahtumista riittää satoa useisiin postauksiin.

Bloggaajilla on uskollisia faneja ja satunnaisia lukijoita. Matkamessujen blogiohjelmaan Nordic Bloggers’ Experienceen osallistuneilla bloggaajilla on puoli miljoonaa seuraajaa sekä Twitterissä että Facebookissa, ja Instagramissakin reilusti yli 300 000. Lukijoita blogeilla on huikeat 2,5 miljoonaa. Tarinoita Mikkelistä ja muualta Suomesta luetaan kevään aikana ympäri maailmaa, mm. Koreassa ja Australiassa.

Kuva: Helena Gunnare.

Bloggaajat Porvoossa. Kuva: Helena Gunnare.

Useiden somekanavien käyttö rinnakkain antaa bloggaajille mahdollisuuden erilaisen materiaalin jakamisen. Kiinnostavimmat tarinat leviävät verkostossa eteenpäin kavereille, kavereiden kavereille ja tuiki tuntemattomille.

Blogit ovat ikiaikaisen leirinuotioperinteen digitaalinen jatke. Ne mahdollistavat hauskojen tai koskettavien tarinoiden kertomisen, mutta ne kuljettavat mukanaan myös valtavan lastin faktaa. Blogit ovat suosittuja tietolähteitä, koska omakohtaisia kokemuksia pidetään luotettavana tietolähteenä – myös muilla aloilla kuin matkailussa.

Bloggaajilla on Suomi-viikolta valtavasti materiaalia - kuvia ja kokemuksia. Kuva: Helena Gunnare.

Bloggaajilla on Suomi-viikolta valtavasti materiaalia – kuvia ja kokemuksia. Kuva: Helena Gunnare.

Messukeskuksen kaikissa yleisötapahtumissa käy kymmeniä bloggaajia, jotka tuovat julkisuutta paitsi tapahtumille, myös näytteilleasettajille. Seuraavan kerran kun kohtaat bloggaajan, ota hänet avoimin mielin vastaan ja pohdi, mikä olisi teille molemmille paras tapa hyötyä yhteistyöstä.

Riikka, tiedottaja

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s